Понеділок, 20.05.2024, 04:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бердичівський районний методичний кабінет

Головна » 2017 » Березень » 31 » У Мирославській школі відзначили 100-річчя УНР
19:38
У Мирославській школі відзначили 100-річчя УНР

В історії України є чимало визначних дат, однак 1917 рік посідає особливе місце, бо саме в березні, після повалення самодержавної влади, в Росії була утворена Центральна Рада. Історики і до сьогодні мають різні погляди на її діяльність, дають різні оцінки подіям тих років. Однак незаперечним залишається факт відновлення державності України після більш ніж 150 років російського панування (якщо брати за відлік ліквідацію Гетьманства в Україні в 1764 році). Ця подія є надзвичайно актуальною сьогодні, адже розкриває розуміння складності процесів державотворення. Важливими для нас є уроки революції: не можна утвердити і розвивати державність без національної єдності; треба завжди бути готовим до захисту свого вибору і своєї волі; усвідомлення ролі нашого найбільшого сусіда Росії в історії нашого державотворення. Для того щоб привернути увагу молоді, громадськості в Мирославській ЗОШ І-ІІІ ступеня імені О. І. Онишка Бердичівського району було проведено заходи на відзначення 100-річчя початку Української Революції. На це дійство були запрошені учні школи, батьки, керівники відділу освіти Бердичівської РДА та вчителі історії нашого району.

Директор Мирославської школи О. В. Лисюк, відкриваючи урочистості, зазначив, що дослідження важливих питань українського державотворення має важливий виховний момент. Здобутки та прорахунки Центральної Ради мають стати для молодого покоління історичним досвідом для розбудови нової української держави.

Після цього присутні полинули у вирій подій того буремного року. Атмосферу революції передавали вдало підібрані історичні факти, кадри хроніки, пісні того часу. Ведучі емоційно передавали нам настрій подій, їх героїзм та трагізм.

На завершення літературно-музичної композиції депутат Бердичівської районної ради, вчитель історії нашої школи Бабійчук В. В. процитував один з останніх віршів Ліни Костенко «Досварились, аж гримить!..»

Він висловив надію і впевненість, що вогонь революції гідності змінить нас і ми усвідомимо своє призначення, усунемо на нашому шляху державотворення все, що нам заважає рухатись вперед. Ми об᾿єднаємось, але не так як в 1917 році для останнього смертного бою, а для того, щоб витворити державу, якою будуть пишатись, яка забезпечить захист і умови для розвитку і самореалізації її громадян.

Після такої емоційної першої частини заходу присутні в залі стали свідками і учасниками засідання дебат-клубу старшокласників школи. Тема дебатів взята з переліку питань Всеукраїнського турніру юних істориків: «Політика Центральної Ради 1917-1918 років – спроба побудувати націонал- демократичну чи соціалістичну державу». Команди учасників складались із 4-х учнів у кожній. Одна команда доводила, що політика Центральної Ради мала на меті побудувати націонал-демократичну державу, опоненти – соціалістичну державу. Учасники навели розуміння історичних і політичних дефініцій, підібрали цікаві і суттєві факти, оперували історичними документами, спогадами учасників цих подій, статистичними даними, на підтвердження своєї позиції наводили думки сучасних істориків. Після двох виступів кожної команди учасники перейшли до дискусій: задавали питання один одному, не були байдужими і свідки дискусії в залі, вони теж ставили питання.

Після закінчення дебатів своїми враженнями поділились присутні. Начальник відділу освіти Бердичівської РДА Деліу О. В. висловила своє захоплення історичним аналізом та розумінням здобутків і втрат Української Центральної Ради учнями Мирославської школи. Вона відмітила активну громадянську позицію та патріотизм старшокласників. З цими словами погодилися завідувач РМК Бондарчук Н. М., методисти РМК Павлусь С. В., Шарій С. А. та присутні вчителі. Б. Я. Шевчук відмітив, що дебатна форма роботи учнів сприяє вмінню займати власну позицію та аргументовано її відстоювати.

Всі присутні були одностайні в тому, що наша історія має прикладом для того, щоб більше не робити помилок і успішно будувати Європейську українську державу. Якщо вже учні на такому рівні ведуть предметну дискусію, то хочеться бути впевненим, що це молоде покоління завершить державотворчу роботу, розпочату 100 років тому.

 

Категорія: Адміністратору | Переглядів: 296 | Додав: Metodist | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar