Каталог файлів
Головна » Файли » Вчителю » християнської етики |
[ Викачати з сервера (42.6 Kb) ] | 14.12.2015, 20:33 |
Тема. Співчуття та милосердя Мета: повторити вивчені притчі, на основі притчі про милосердного самарянина з’ясувати суть понять «милосердя», «співчуття», «ближній», продовжувати розвивати інтерес та потребу читати Святе Письмо, навчити дітей практикувати у своєму житті діла милосердя, бачити труднощі та проблеми своїх ближніх, бути готовими допомагати їм; пробудити в дітей бажання безкорисливо чинити добро та милосердя. Література: Святе Письмо. О.Огієнко "Християнська етика", "Катихизм" під редакцією А.Шептицького, В.Серемчук "Божий палець", о. Йонотан Морс "У бабусі на колінах", о. Йонотан Марс та С.Гемна Шашкевич "У бабусі на колінах", "Лоза виноградна", Ігор Андрухів "Ти – Христос, Бога живого син", Галина Сохань «Інтегроване вивчення Біблії як джерела християнської етики». Обладнання. Ілюстрації діл милосердя для душі і тіла, кольоровий папір, ножиці, клей, аркуш цупкого паперу. Епіграф: «Блаженні милостиві, бо помилувані вони будуть» (Mт. 5:7), мультимедійна дошка, скринька, наплічник з притчами. Форми і методи використані на уроці: робота в групах, самостійна робота, інтегрований підхід до вивчення Святого Письма, «Гронування», робота з деформованим текстом, розгадування кросворду, вправа «Дзеркало», конструювання «Квіти милосердя». ХІД УРОКУ І. Підготовчий етап уроку 1. Християнське привітання - Слава Ісусу Христу! 2. Молитва - Прошу промовити молитву «Отче наш», пам’ятаючи слова Христа: «Де двоє чи троє зібралися в Ім’я Моє, — там Я посеред них». Просімо Бога розуму й здатності правильно сприймати слова Святого Писання. Молитва «Отче наш» (Відео) ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа «Наплічник з притчами» — Ви, напевно, помітили, що сьогодні на урок я прийшла з наплічником. Це незвичайний наплічник, тому що в ньому містяться притчі. Зараз ми перевіримо, як добре ви запам’ятали Христові притчі, чи пам’ятаєте образи з природи та людського життя, які Ісус використовував у притчах і що вони означають. Я діставатиму предмети, а ваше завдання — назвати притчу. Слово із назви притчі й буде відповіддю на кросворд. Коли повністю розв’яжемо кросворд, дізнаємось, яке ключове слово сьогоднішнього уроку. Отож, розпочинаймо. Кожна відповідь оцінюється перлинкою. В кінці уроку кожен підрахує свої перлинки і отримає відповідний скарб – оцінку за роботу на уроці. Камінь — притча про дім на скелі; податкова декларація – притча про митаря і фарисея; будяк – притча про кукіль; виноград – притча про робітників у винограднику; зерно — притча про сіяча; перлинки — про скарб і перлину, рвані речі – про багатія і Лазаря; дрібна монета – про загублену драхму; вівця – про загублену вівцю. К а м і н ь М и т а р К у к і л ь В и н о г р а д с і я ч П е р л и н а Л а з а р д р а х м а В і в ц я Христос закликає: «Будьте милосердні як і Отець Ваш милосердний» (Лк.6:36). Він наголошує: «Блаженні милостиві, бо помилувані вони будуть»(Мт. 5:7) Словникова робота. З’ясування значення слова «милосердя», «співчуття», «ближній». - Доберіть синоніми до слова «співчуття» (співпереживання, розуміння, жаль…). А тепер з’ясуймо значення слова «милосердя» (допомога, добра справа…) Кого ми вважаємо своїм ближнім? (відповіді дітей). Давайте звіримо свої висновки з поясненням в підручнику. (Читають значення слів) Поділ класу на групи - У мене є чарівна скринька. Я пропоную кожному витягти з неї записане слово і за ним об’єднатися у групи, адже багато завдань ми будемо виконувати саме в групах. («Співчуття», «Милосердя», «Ближній») ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. Докладніше розібратися в цих поняттях нам, як завжди, допоможе Ісус Христос. Він – наш Вчитель, а Його наука – це притча про милосердного самарянина. Там ми знайдемо відповіді на всі наші запитання, - Хто такий ближній?, Що таке справжнє милосердя?, Як проявити співчуття? ІV. Пояснення нового матеріалу. Перегляд відео притчі. Словникова робота. Левіт – помічник священика; самарянин – житель Самарії, ворог євреїв, язичник. Аналіз дійових осіб. Діалог з класом. - Чи сказано в притчі, ким є побитий чоловік? Який його соціальний стан? А чи є це важливим для Ісуса? - Постраждалий потребує співчуття та допомоги. Ось що головне. - Як веде себе священик? Чому він не допоміг постраждалому? - Чи виявив милосердя левіт? Хто зжалився над побитим чоловіком? Якими були дії самарянина? То хто в цій притчі є ближнім? Висновок: не важливо хто поряд, - друг чи ворог. Якщо він потребує допомоги – ДОПОМОЖИ! Це і буде милосердя. Робота в зошитах. - Виконайте в зошитах завдання №1. Складіть з розсипаних слів «золотий вірш уроку». - Доповніть речення про справжнє милосердя. (Завдання №2) 5. Робота зі Святим Письмом. - Милосердя — це любов до ближнього. Найвищим проявом милосердя є Божа милість до людей. Господь — милосердний однаково до всіх людей: грішникам дає можливість покаятися у гріхах, а праведникам дарує радість життя земного й надію на Боже Царство. Отже, як Господь ставиться до людей, так і люди одне до одного повинні ставитися з любов’ю, виявляти милість, чинити добро, співчувати, позичати, не чекаючи нагороди від людей. Для них буде велика нагорода від Бога. 1. Робота в групах. Зараз, працюючи в групах, знайдіть підтвердження моїх слів у Святому Письмі. Зробіть власні висновки. Група «Співчуття» - (Лк. 6:35-36) Група «Милосердя» - (Мт.5:44-45;48) Група «Ближній» - (Мт.6:3-4) («Тож любіть своїх ворогів, робіть добро, позичайте, не ждучи нічого назад, — і ваша за це нагорода великою буде, і синами Всевишнього станете ви, — добрий-бо Він до невдячних і злих! Будьте ж милосердні, як і Отець ваш милосердний!» (Лк. 6:35–36; Як. 2:13). Потрібно любити навіть ворогів та молитися за тих, що зневажають, переслідують нас, бо тільки через любов і милосердя можна стати синами Отця Небесного. «Любіть ворогів своїх, благословляйте тих, хто вас проклинає, творіть добро тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто вас переслідує, щоб вам бути синами Отця вашого, що на небі, що наказує сходити сонцю Своєму над злими й над добрими, і дощ посилає на праведних і на неправедних… Отож, будьте досконалі, як досконалий Отець ваш Небесний!» (Мт. 5:44–45, 48). Кожен із нас зобов’язаний допомагати тим, хто потрапив у скруту. Якщо хтось із любові до ближнього подасть йому горня води, бо більше нічого не може дати, то це йому буде зараховано. Спаситель говорить: «Ти ж, коли даєш милостиню, не хай твоя ліва рука не знає, що робить твоя права» (Мт. 6:3). Якщо людина чинить добро або дає милостиню, вона не повинна говорити слова докору тому, кому допомагає. Хто не хоче допомагати ближнім у потребі, не знайде милосердя в Бога. Святий Яків каже з цього приводу: «Суд немилосердний для того, хто не чинить милосердя» (Як. 2:13).) V. Повторення і закріплення вивченого. 1. Розбір життєвих ситуацій. (Робота в групах) - Кожна група зараз отримає опис життєвої ситуації, яка могла б статися і у вашому класі. Ваше завдання – знайти рішення, яке відповідатиме Ісусовій заповіді «Любіть один одного, як Я вас полюбив». Знехтувана. У вашому класі з’явилась нова дівчинка Марта. Вона дуже сором’язлива, її одяг досить старий і зношений. Вашим приятелям здається, що вона трохи дивна, і тому її не запрошують гратися з ними. Що ви можете зробити? — Які рішення можна прийняти? Самотній Івась. Самотній Івась має проблеми з читанням. Ваші товариші кепкують з нього і дають йому різні негарні прізвиська. Ви бачите, як під час перерви між уроками Івась стоїть осторонь. Дехто з ваших друзів починає насміхатися з Івася й надокучати йому. — Яке рішення ви могли б прийняти? — Як це ваше рішення вплине на вас, ваших друзів, Івася? У кого радість, а в кого горе. Шестикласники зібрались їхати на екскурсію до Канева. Діти раділи: багато побачать нового, цікавого. Побувають на могилі Т. Г. Шевченка. Збиралася їхати і Галя. Та ось у неї тяжко захворіла мама. Приходить Галя до школи заплакана. — Чого це ти така сумна? — питають товариші. — Мама дуже хвора. Не поїду я на екскурсію. - яке рішення варто прийняти однокласникам? Аналітико-синтетична вправа «Квітка милосердя» (В групах) - Учинки милосердя умовно поділяються на дві групи: духовні та фізичні (тілесні). На столі лежать пелюстки з відповідними ділами милосердя. Зараз одна група виростить квітку милосердя для душі ближнього; друга – квітку милосердя для тіла ближнього, обираючи необхідні пелюстки, а третя група пригадає відповідні приклади у Святому Письмі (нагодувати голодного (Авраам — трьох подорожніх, Ісус Христос — п’ять тисяч людей); напоїти спраглого (самарянка біля криниці напоїла Ісуса Христа); одягнути нагого (Тавіта в Йоппії одягнула убогих удовиць); прийняти в дім подорожнього (Марія та Марта прийняли в дім Христа, пригостивши Його). - А зараз розглянемо квітку милосердя для душі ближнього: - Всі 7 пелюсток однакової величини і силу мають рівну. Прикріплюють пелюстки і пояснюють. Учні дають пояснення до квітки милосердя
(Аналогічне пояснення до квітки діл милосердя для тіла ближнього)
VI. Підсумок уроку. Оцінювання. 1. Відео сюжет про Матір Терезу Символом милосердя в наш час є Мати Тереза. Народилася вона у 1910 році в заможній родині. Слухняна, уважна, романтична Агнесс потрясла матір своїм рішенням стати монашкою. 1948 рік був переломним в Ії житті. Вона їде до Індії, вдягається в просту одежу і виходить на ті вулиці, де жили тільки убогі люди. Вона починає турбуватись про обездолену частину Калькутти. Вона робила те, що робив Ісус Христос. Лікувала хворих, будувала лікарні, давала притулок сиротам, надію безнадійним. Всі свої премії, також і Нобелевську ( це дуже великі гроші) вона віддавала для служіння тим, хто потребує допомоги. Вона могла бути дуже багатою, але Ії багатством була любов до ближнього. Мати Тереза була засновницею Ордену милосердя. Тому підвести підсумок нашого уроку я хочу порадами цієї дивовижної жінки.
Тепер підіб’ємо підсумки нашої роботи й подивимось, хто скільки перлин здобув на сьогоднішньому уроці. Щоб визначити вашу оцінку на уроці помножте ваші перлинки на два й додайте до цієї кількості ще одну перлинку як додаткову нагороду за працю на уроці. Хто отримав число 12, той сьогодні знайшов СКАРБ!!! Хто отримав число менше 8, тим пропоную краще попрацювати над своїми знаннями, або бути відважнішим і відповідати сміливо на уроках, тому ви отримуєте ще один шанс для збільшення своїх перлин. — На завершення уроку хочу, щоб ви думками перенеслися у притчу про сіяча. У нас на дошці зображена земля, засіяна зернятками. Тут не вказано, яка це земля, але є зерна, які засіяв Господь. У зернятку є Слово, написане Богом особисто кожному з вас. Під час співаної молитви, ви по черзі підходитимете й братимете своє зернятко. Сподіваюся, що ви будете доброю землею для того зерна, яке засіяв у вас Господь, зможете дати добрий плід, бути справжніми християнами, щоб потім у вічності отримати найбільший скарб — Царство Небесне. Дякую всім за роботу на уроці. На цьому урок закінчено. Слава Ісусу Христу! VII. Домашнє завдання. За рівнями. І. Виконати в зошиті завдання 3-4. ІІ. Виконати в зошиті завдання 5-6. ІІІ. Вивчити напам’ять поезію Сергія Рачинця «Дай, Боже» | |
Переглядів: 6210 | Завантажень: 147 | |
Всього коментарів: 0 | |